test av bybanen :p

For en stund siden var jeg en tur i Bergen og da måtte jeg bare teste ut den nye bybanen der :)..

Skal da bedømme via positive og negative ting:

Positivt:

– Fargene (grå og orange)

– Tråløst internett på banen

– Gikk stille og rolig

– fint med takkunsten

– kortscannere (men kanskje litt mye lyd)

– Behagelig, rolig og tydelig stemme som sier fra om neste stopp

– god ruteinfo

– var egen knapp for eldre og handikappede når man skal gå på (for de som bruker litt ekstra tid inn på banen)

Negativt:

– Stoppknappene var grønne og ikke røde som man er vant til

– mye lyd fra scannemaskinene

– går kun 2 ganger i timen

– rot med scanninga

(banen går btw. fra Byparken til Nesttun

Jeg likte personlig banen veldig godt og vil nok gi den en 5-er i terningkast 🙂 (likte den bedre enn t-banen og trikken i Oslo)

kun små endringer trengs for en toppkarakter 😉

her er et bilde av banen:

Testet den selv?

– Andreas –

Published in: on 21.07.10 at 22:36  Comments (2)  
Tags: , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://andreaskb.wordpress.com/2010/07/21/test-av-bybanen-p/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLegg igjen en kommentar

  1. Jeg tok Bybanen i går — for andre gang. Kommer ikke til å ta den så ofte, selv om jeg bor like ved et stoppested. Det er fordi jeg nesten alltid sykler til jobben og andre steder.

    Den irriterende pipingen er et dørsignal, tror jeg. Kunne i alle fall ikke høre noe særlig lyd fra scannerboksene. Men piper for mye — det gjør det.

    • ja, var mye lyder fra dørene også!
      scanerne peip mye da folk skulle scanne billettene var det jeg tenkte på (lagde vel ekstra mye lyd siden det var noe tull med billettsystemet da jeg var der)


Legg igjen en kommentar